Vi har samlet en række af de spørgsmål, I oftest stiller os om bygas.
Kan vi få Fastpris i restauranten?
Det er desværre ikke muligt at blive Fastpriskunde, når man er erhvervskunde. Fastpris er for private, der laver mad hjemme.
Kan HOFOR levere bygas, hvis der er strømnedbrud?
I tilfælde af strømnedbrug kan HOFOR stadig levere bygas.
Kan jeg som erhvervskunde få glæde af den afdragsordning, som er vedtaget af politikerne?
Folketinget vedtog en såkaldt indefrysningsordning, som gav mulighed for at få en afdragsordning. Indefrysningsordningen dækkede dog ikke bygaskunder, men var begrænset til kunder, der benytter naturgas.
Bliver HOFOR ved med at levere bygas?
Ja, vi bliver ved med at levere bygas, også selvom der lukkes for gassen fra Rusland.
Indeholder bygas russisk gas?
Vi indkøber naturgas hos en dansk leverandør, der bl.a. efter krav fra os nu er holdt op med at købe gas fra russiske leverandører.
Hvordan får vi bygas til virksomheden?
Bygas er billig, og vi arbejder løbende på at gøre den mere CO2-neutral. Læs, hvordan I får bygas i virksomheden.
Kan apparatet bruges til bygas?
Hvis I er i tvivl om et apparat kan bruges til bygas vil vi gerne hjælpe. Som udgangspunkt skal apparatet være mærket.
Der er lukket for vores gas, hvad gør vi?
Er der lukket for bygassen, kan det skyldes, at jeres regning ikke er blevet betalt.
Hvordan afsluttes en gasaftale?
Gasmåleren skal tages ned. Drejer det sig om en hel ejendom, skal gasstikledningen fjernes af HOFOR.