Skjult FaceBook tracking ikon Meld ejerskifte af en ejendom - HOFOR

Meld ejerskifte af en ejendom

Skifter en ejendom ejer, har vi brug for at få en aflæsning og nogle forskellige oplysninger om den nye ejer.

Har I solgt en ejendom

Er I ejere af en ejendom, som I sælger til nye ejere, så har vi brug for at få en aflæsning fra jer af gas, vand og varme. Aflæsningen skal være fra overdragelsesdatoen.

Læs mere om aflæsning og indberetning

Hvis I benytter fjernaflæsning – vand og varme

Hvis jeres vand- og varmemålere er fjernaflæste, klarer vi aflæsningen. For at kunne gøre det, har vi dog brug for at kende datoen for overdragelsen af ejendommen. Den kan I oplyse via vores Tastselv Service eller ved at kontakte Kundeservice.

Kontakt Kundeservice

Har I købt en ejendom

Vi vil gerne bede om følgende oplysninger, hvis I har købt en ejendom:

  • Jeres CVR-nummer
  • Besked om I ønsker post fra os til jeres e-Boks
  • Fakturamail eller EAN-nummer og ordrenummer
  • Mailadresse til øvrig post
  • Kontaktperson
  • Ejendoms- eller afdelingsnummer

I har mulighed for at benytte Tastselv Service eller at kontakte Kundeservice og give os oplysningerne.

Kontakt Kundeservice

Den aktuelle ejer hæfter for forbruget

Husk at opdatere overdragelsen på tinglysning.dk. Det er nemlig den aktuelle ejer, der hæfter for vand- og varmeforbruget.

Gå til tinglysning.dk

Ofte stillede spørgsmål om ejerskifte

Hvad skal I bruge en mailadresse til øvrig post til?

Det er ikke muligt at sende rykkere eller aflæsningskort til et EAN-nummer. Derfor har vi også brug for at få en anden mailadresse, som vi kan skrive til.