Meld lejerskifte for erhvervslejemål
Ejer I en erhvervsejendom, som I lejer ud, så har vi brug for en aflæsning og nogle forskellige oplysninger, når I får en ny lejer.
Gaskunde
Skal jeres lejer betale gasregningerne direkte til HOFOR, skal vi bruge en aflæsning af gasmåleren i forbindelse med lejemålets begyndelse.
Hvis måleren er fjernaflæst, behøver I kun at oplyse datoen for lejemålets begyndelse.
Vi har brug for følgende oplysninger om lejer:
- Navn på lejer
- CVR-nummer
- Fakturamail eller EAN-nummer
- Mailadresse til aflæsningskort
- Kontaktperson.
I kan benytte Tastselv Service, når I skal give os oplysningerne.
Læs mere om aflæsning af vand, gas eller varme
Varmekunde
Som ejer hæfter I for varmeforbruget, men vi kan tilbyde at sende regningerne direkte til jeres lejer.
Hvis lejeren ikke betaler regningen, sender vi rykkere til jer, så I har mulighed for at afværge lukning af varmen.
Vi udarbejder ikke en opgørelse i forbindelse med et lejerskifte.
Et direkte kundeforhold med HOFOR
Har I aftalt, at lejer betaler for varmeforbruget, kalder vi det et direkte kundeforhold.
Et direkte kundeforhold med HOFOR betyder, at vi afregner og kommunikerer direkte med jeres lejer. Det betyder også, at I ikke bliver informeret ved manglende betaling, inkasso og afbrydelse af forsyningen, selvom I er ejere.
Begge parter – både ejer og lejer, skal skrive under på, at lejeren indgår i et direkte kundeforhold med os.
Hent ejer- og lejeraftale om et direkte kundeforhold
I skal lave en ny aftale hver gang, der kommer en ny lejer. Send den underskrevne aftale til Kundeservice:
Send en mail til kundeservice@hofor.dk
Vi har brug for følgende oplysninger om lejer:
- Navn på lejer
- CVR-nummer
- Fakturamail eller EAN-nummer
- Mailadresse til aflæsningskort
- Kontaktperson.
Vandkunde – der er ikke nogen separat vandmåler i lejemålet
Som ejer hæfter I for vandforbruget, men vi kan tilbyde at sende regningerne til jeres lejer.
Hvis lejeren ikke betaler regningen, sender vi rykkere til jer som ejere, så I har mulighed for at afværge lukning af vandet.
I forbindelse med lejerskift, udarbejder vi ikke en opgørelse.
Vi har brug for følgende oplysninger om lejer:
- Navn på lejer
- CVR-nummer
- Fakturamail eller EAN-nummer
- Mailadresse til aflæsningskort
- Kontaktperson.
I kan benytte Tastselv Service, når I skal give os oplysningerne.
Vandkunde – der er en vandmåler i lejemålet
Hvis der er en vandmåler i lejemålet, og den opfylder betingelserne i vores leveringsbestemmelser for vand punkt 9.12, sender vi aflæsningskort, regninger og rykkere til jeres lejer.
Vi skal have en aflæsning ved lejemålets begyndelse. Ud over det har vi brug for følgende oplysninger om lejer:
- Navn på lejer
- CVR-nummer
- Fakturamail eller EAN-nummer
- Mailadresse til aflæsningskort
- Kontaktperson
Se leveringsbestemmelser for vand
Spildevandskunde
Som ejere hæfter I for spildevandsandelen af en regning, hvis regningen ikke bliver betalt. Se evt. vores leveringsbestemmelser (betalingsvedtægter) for spildevand punkt 12.
Se leveringsbestemmelser (betalingsvedtægter) for spildevand
Tilmelding til Betalingsservice
Ønsker jeres lejer at tilmelde kontoen til Betalingsservice, skal vi bruge CVR-, registrerings- og kontonummer.
Lejer kan tilmelde aftalen via Tastselv Service.