Skjult FaceBook tracking ikon Forstå jeres regning - HOFOR

Forstå jeres regning

Her kan I finde hjælp til at forstå jeres regning og få svar på de typisk stillede spørgsmål, vi får om regninger.

Hvis I er i tvivl om noget på jeres regning, har vi lavet en forklaring til hver enkelt type af regning, vi sender ud. Vi sørger for at opdatere forklaringerne, når der er nyt.

Forklaring til regninger for erhverv

Årsafregning for Vand og Spildevand
Årsafregning for Vand og Spildevand (trappemodel)
Årsafregning for Fjernvarme
Kvartalsafregning for Bygas
Flytteregning for Bygas

Kontakt Kundeservice, hvis I har spørgsmål

Ofte stillede spørgsmål om regninger

Hvorfor regner I ikke afkølingen ud på hver regning?

Selvom boligselskaber og erhvervsejendomme typisk er månedsafregnede, udregner vi afkølingen én gang om året, fordi det giver et mere korrekt billede. Gjorde vi ikke det, ville I få ekstraregninger for dårlig afkøling om sommeren og penge tilbage for god afkøling om vinteren.

I kan se afkølingen på regningen for december, som I modtager i januar.

Når vi afregner afkølingen for et helt år ad gangen, leverer vi det tal, som I skal sende videre til Brunata, Ista eller lignende.

Hvordan kan vi få en kopi af vores regning?

Har I brug for at få en kopi af jeres regning, kan I benytte Tastselv Service eller kontakte Kundeservice for hjælp.

Hent en kopi via Tastselv Service

Det er gratis for jer at hente kopien via Tastselv Service.

I skal bruge jeres kundenummer og BS-nummer for at logge på. Dem kan I finde på jeres tidligere regninger.

Gå til Tastselv Service

Få hjælp af Kundeservice

Kundeservice kan sende en kopi af regningen til jer. Det koster et gebyr pr. regning (regningskopi).

Ring eller send en mail til os:

Tlf.: 3395 3395

kundeservice@hofor.dk

Se oversigten over gebyrer for 2022

Hvilke afgifter kan vi trække fra i skat?

Det kan vi desværre ikke svare på. I skal kontakte SKAT i stedet.

Gå til SKATs hjemmeside

Vi har fået en stor gasregning, men restauranten er ikke startet op endnu?

Regningen er baseret på et estimat af jeres forbrug ud fra jeres gasinstallation.

Kontakt Kundeservice, så laver vi regningen om, så den kun dækker abonnement og ikke forbrug.

Husk at give os besked, når I begynder at bruge gassen.

Få hjælp hos vores Kundeservice