Hvis I mangler at betale jeres regning
Sådan kan I undgå, at der bliver lukket for vandet, varmen eller gassen. I kan også få åbnet jeres forsyning igen, hvis den er lukket.
Inden vi lukker for vandet, varmen eller gassen, sender vi to rykkerbreve og et varslingsbrev om, at vi kommer på besøg på forsyningsadressen for at opkræve beløbet eller afbryde forsyningen. Med hvert brev følger et rykkergebyr plus renter.
Vi lukker for forsyningen, fordi en ubetalt regning giver øgede omkostninger for de andre kunder.
Hvornår lukker vi for vandet, varmen eller gassen?
Vi lukker først for jeres forsyning, når vi har skrevet til jer, at jeres regning er sendt til inkasso, og at I vil få besøg af en inkassator. I samme brev varsler vi, hvornår vi lukker for forsyningen.
Hvordan kan I undgå lukningen?
I undgår inkassobesøget og lukningen ved at betale regningen straks eller ved at stille sikkerhed for jeres fremtidige forbrug. I kan også kontakte os for at høre om muligheden for at indgå en betalingsaftale.
Kontakt vores inkassoafdeling:
3395 2491
inkasso@hofor.dk
I kan finde betalingsbetingelserne i vores leveringsbestemmelser:
Leveringsbestemmelser for bygas (punkt 10)
Leveringsbestemmelser for vand (punkt 14)
Leveringsbestemmelser for fjernvarme (punkt 10)
Hvor hurtigt kan I få åbnet for vandet, varmen eller gassen igen?
Når vi modtager betaling eller dokumentation for betalingen senest kl. 14.00, kan vi normalt genåbne forsyningen samme dag. Det koster dog et grundgebyr og et ekspresgebyr.
Genåbning på et senere aftalt tidspunkt koster kun et grundgebyr.
Hvor kan I få mere hjælp?
Ring til vores Inkassoafdeling eller send en mail, hvis I har spørgsmål eller brug for hjælp.
3395 2491
Send en mail til inkasso@hofor.dk
Ofte stillede spørgsmål om betaling
Kan vi få en afdragsaftale?
Se oversigt over gebyrer 2024
I kan se betalingsbetingelserne i vores leveringsbestemmelser:
- Leveringsbestemmelser for bygas (punkt 10)
- Leveringsbestemmelser for vand (punkt 14)
- Leveringsbestemmelser for fjernvarme (punkt 10)
Hvem skal I kontakte
Ønsker I hjælp vedrørende faktura, rykker 1 eller rykker 2, så send en mail til Kundeservice eller ring på telefon 3395 3395, tast 1 for Kundeservice.kundeservice@hofor.dk
Ønsker I hjælp vedrørende et inkassovarsel eller en inkassoskrivelse, så kontakt vores Inkassoafdeling på telefon 3395 2491 eller send en mail.
inkasso@hofor.dk