Der er forskellige ting, du kan gøre, hvis du har vand i kælderen.
Hvis I har højvandslukke
Er der monteret et højvandslukke i afløbet fra kældergulvet, så undersøg, om lukkemekanismen kan bevæge sig. Eller om noget har sat sig i klemme.
Det kan også skyldes, at ejendommens stikledning er stoppet til, og så kan regn- og spildevand ikke løbe i hovedkloakken.
Kontakt HOFOR. Så finder vi sammen ud af, om det er os, der skal rense systemet. Eller om I selv skal sørge for rensningen.
Drifts- og Kundeteamet kan kontaktes på tlf.:
Mandag – fredag kl. 08:30-14:30.
HOFORs vagtstation kan kontaktes uden for åbningstiden på tlf.:
Når I har lejet ejendommen
Hvis I har lejet ejendommen, skal I kontakte jeres udlejer eller administrator.
Hvis omfangsdræn eller tagnedløb er defekte
Siver vandet ned ad kældervæggen, kan ejendommens omfangsdræn være i uorden eller tagnedløb være defekte.
Kontakt en kloakmester og aftal, hvad der skal gøres for at løse problemet.