Her kan du se svarene på de spørgsmål, vi typisk får om Betalingsservice.
Hvordan tilmelder jeg Betalingsservice?
Som kunde i HOFOR tilmelder du dig lettest ved at benytte formularen på Tastselv Service.
OBS: Betaler du din regning i netbank, og tilmelder du den samtidig til Betalingsservice, skal du huske at slette betalingen i netbank, hvis den kommer på din betalingsoversigt for den kommende måned. Ellers bliver regningen betalt to gange.
OBS: Når din netbank beder dig om at indtaste et kundenummer, er det BS-nummeret fra regningen, som du skal bruge.
Hvordan afmelder jeg Betalingsservice?
Hvis du ønsker at afmelde din Betalingsservice-aftale, kan du give besked til os, din bank, eller du kan afmelde dig via din netbank. Vær opmærksom på, at du skal betale et eventuelt udestående manuelt, så du undgår rykkere.
Ved fraflytning afsluttes Betalingsservice-aftalen automatisk, når sidste regning er betalt/udbetalt.
Hvad skal jeg gøre ved bankskifte?
Hvis du skifter bank, skal du tilmelde regningerne til Betalingsservice igen, da aftalen ikke flytter med.
Flytter min betalingsserviceaftale med på min nye adresse?
Hvis du flytter til en ny adresse, skal du tilmelde regningerne til Betalingsservice med dit nye Betalingsservice-nummer, da aftalen ikke flytter med.
Er du i tvivl om noget på din regning, så lad os hjælpe dig med at forstå din regning
Du kan også læse mere om, hvad der sker ved manglende betaling af regning